sobota, 26 listopada 2011

33WE dla Warszawskiej SKM.

Dziś w dziale wiadomości w "Gazecie WPR" przeczytałem, że składy 33WE produkcji bydgoskiej Pesy mają trafić w szeregi Warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Co ciekawe już wkrótce takie same składy trafią do WKD. I tutaj mała dygresja. Czy WKD przypomina PKP w ogólnym ujęciu? Ludzie, którzy korzystają z usług WKD i PKP zauważą różnice. Na linii WKD mamy do czynienia z gęstą siecią przystanków i trasie przebiegającej przez mniejsze miejscowości, natomiast na linii należących do PLK znajdziemy o wiele mniej przystanków i trasy przebiegają przez większe miasta. Jednak nie to jest istotne. Ciekawe jest to, że tabor będzie taki sam. Dla mnie zawsze istniała różnica między PKP a WKD. Zresztą sami zobaczcie jaki sprzęt obsługiwał kiedyś te linie:

1. Pociąg EKD (WKD)
 2. Lokomotywa PKP -  Pu29
I teraz wskażcie różnice. Moim zdaniem są widoczne gołym okiem? Czy ujednolicanie taboru ma na celu zmianę profilu linii WKD na bardziej pojemną?
Dane techniczne 33WE:
  • Liczba członów: 6
  • Układ osi: Bo'2'2'Bo'+Bo'2'2'Bo
  • Masa służbowa: 220 t
  • Masa przy zapełnieniu nominalnym: 285 t
  • Maksymalny nacisk zestawu kołowego pojazdu: ˂ 200 kN/oś
  • Liczba drzwi na stronę pojazdu: 12
  • Napięcie sieci: 3kVDC
  • Łączna moc ciągła silników trakcyjnych: 3200 kW
  • Ilość silników trakcyjnych: 8
  • Rodzaj: trójfazowy asynchroniczny
  • Nominalna pojemność (liczba pasażerów): 922
  • Miejsca siedzące (w tym składane): 218
  • Miejsca stojące (5 os. na mkw): 704
  • Sprzęg czołowy: automatyczny
  • Szerokość toru: 1 435 mm
  • Wysokość zespołu nad główką szyny (bez pantografów): 4 150 mm
  • Długość pojazdu (ze sprzęgami): 110 860 mm
  • Szerokość zespołu: 2 840 mm
  • Długość przedziału pasażerskiego: 92 300 mm
  • Szerokość drzwi: 1 400 mm
  • Maksymalna prędkość eksploatacyjna: 160 km/h
  • Prędkość konstrukcyjna: 176 km/h
  • Przyspieszenie 0-40 km/h: 1 m/skw
  • System hamulca: EP/ED
  • Opóźnienie hamowania eksploatacyjnego: ≥ 0,8 m/skw
  • Opóźnienie hamowania awaryjnego: ≥ 1 m/skw
  • Wysokość podłogi w drzwiach: 850 mm
  • Średnica kół zestawów kołowych: maksymalnie 840 mm - nowe (minimalnie 790 mm - zużyte)
  • Miejsca dla osób niepełnosprawnych: tak
  • Podesty transportowe dla osób niepełnosprawnych: tak
  • Trakcja ukrotniona: tak
Dane techniczne pochodzą ze strony rynek-kolejowy.

A oto kilka zdjęć, które umieścił rynek-kolejowy na swoim portalu:


2 komentarze:

  1. "33WE dla Warszawskiej SKM."
    ..nie dla SKM tylko dla WKD , ostatnie zdjecie to 35WE dla SKM a 33WE ( zrobiony przez PESA a nie NEWAG ) mozna obejrzec na rynku kolejowym http://www.rynek-kolejowy.pl/28999/Nowy_pociag_WKD_prawie_gotowy.htm

    pzdr

    OdpowiedzUsuń
  2. Racja pomyliłem producenta. Jednakże w poście chodzi o to, że ten sam model trafi i do SKM i do WKD. Dziękuje za zwrócenie uwagi, człowiek jest istotą omylną. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń